22 Mart 2020 Pazar

No-poo



 Coronavirus ile savaştığımız  şu dönemde gündemden uzaklaşmak adına, sampuansiz 1 ay sonundaki tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim.




 Belki aranızda yapanlar ya da duyup, yapmak isteyenler ama cesaret edemeyenler vardır. Evlere kapandigimiz bu süreçte, denemek isteyenler için harika bir zaman.

 Biliyorum, birçogunuzun aklından "sadece su ile saç nasıl temizlenebilir?" sorusu geçecektir. Ve eminim bu metodu yapan herkes de bunu düşünmüştür ama eğer denerseniz asla pişman olmayacaksınız. Sizlere internetten birkaç öncesi sonrası fotoğraf paylaşarak, kendi surecimi yazmak istedim. Özellikle kıvırcık saçlarda inanılmaz sonuçlar var.



 Aslında ben bu metodu tamamen şans eseri öğrendim. Saçlarımı sürekli boyayan birisi olarak, artık boyadan bıktım ama yine de doğal yöntemler araştırmaya başladım. Kına, kahve, papatya suları videolarına takılmışken karşıma no-poo videoları çıktı. O gece baya bir okudum ve hiç, "yapabilir miyim?" diye düşünmeden yapmaya karar verdim. Çünkü düşündükçe, yapmama, cesaret edememe ihtimalim çok yüksekti.

 Sürecim nasıl ilerledi?

İlk 2-3 gün sadece suyla yıkama sonucu, çok kolay geçti, saçım normal yağlanma süresini korudu. Hatta çok kolay geçeceğini düşündüm. Ancak 4. günden sonra inanılmaz yağlanma başladı. Sonrasında soda ve elma sirkesi kullandım. Soda şampuan yerine, elma sirkesi de saç kremi yerine, su ile seyreltilerek kullanılıyor. Bu yıkamayı haftada 1 gün uygulamaya başladım, kalan günler sadece su ile yıkadım.
2. haftanın sonunda saçlarım çok dolgun, sağlıklı ve temiz bir görüntüye kavuşmaya başladı.
Saçlarımı hergün yıkayan, hatta bazen işten sonra akşam bir yere cikacaksam tekrar yıkamak zorunda olan bir insan olarak, 3. haftanın sonunda saçlarımı, 2 günde 1 yıkamaya başladım. Hergün duş alsam da saçlarımı yikamiyorum.
4. haftayı devirmisken, etrafımda saçlarımın dolgunluguna, parlaklığına iltifatlar almaya başladım, eşim sürekli saclarimla oynuyor ve ne kadar yumuşak olduğunu söylüyor.

 Bu işlem için, saçların normal sürecine girebilmesi için, 6-8 hafta zaman verilmesi gerektiğini belirtiyorlar. Ama 3. hafta itibariyle değişimi gerçekten hissetmeye başlıyorsunuz.

Sadece su nasıl olabilirki derken, banyodan sonra saç diplerimin inanılmaz ferahladigini ve hafifledigini hissediyorum. Normalde saçlarımın hep pırasa gibi dümdüz, sönük olmasından çok şikayet ederdim ve saçımı havalı olması için hep krepe ile saç spreyi kullanarak kabartirdim. Şuan bu işleme asla gereksinim duymuyorum, çünkü saçlarım inanılmaz dolgun ve gür. "Aaa benim saçlarım da baya varmış" demeye başladım.

Ben, boya yapmayı yakın bir zamanda bıraktığım için, saç uclarimda kalan boyalı yerler kuru ama zaten saç kremi kullanırken de aynı durumdaydı. Kendi saçımın geldiği dip bölgeler çok daha iyi. O yüzden boyalı saçlarda bu yöntem zor olur mu olmaz mı bilmiyorum.

2 yorum:

  1. ben de şu an no poo deniyorum. 2 gün sonra 6 hafta olacak. saçlarım bayağı alıştı. hala devam ediyormusun merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçımı boyamaya başladığım için düşük verim alıyorum. Şuan haftada 1 karbonat, kalan günlerde doğal sabun kullanıyorum. Şampuan, saç kremi ve saç şekillendiriciler hala hayatımda yok.

      Sil