4 Haziran 2018 Pazartesi

Estetisyen belgeleri nasıl alınır?


   Beni takip edenler bilir, buraya eşimin öğrenci vizesinden kaynaklı work permit alarak geldim. Ee peki ben mesleğimi burda nasıl yapabilmeye başladım. Şimdi basamak basamak bunu anlatmak istiyorum...

   Öncelikle her yazımda olduğu gibi bunda da şunu belirtmek isterim. Verdiğim bilgiler tamamen Nova Scotia Eyaleti'ne özgü bilgilerdir. Burda her konu eyalete göre değişiyor.

  Eğer Nova Scotia'ya çalışma izni ya da oturum izniyle gelmiş bir kuaför ya da estetisyenseniz Cosmetology adındaki odaya giderek kayıt olmanız gerekiyor. Nova Scotia, Canada içinde farklı bir eyaletten geldiyseniz bile sizi sınavlara tabii tutuyor, hiçbir eyaletin, ülkenin belgesini sınavsız tanımıyor. 

  Cosmetology'e giderken neler götürmelisiniz?

 1) Türkiye'de ya da farklı ülkelerde aldığınız eğitimlerin süresini ve içeriğini İngilizce anlatan referans mektubu. Bu belgeyi diplomayı aldığınız kurumdan kaşeli ve imzalı almanız gerekiyor.

 2) Elinizdeki diploma ve sertfikaların Kanada'da konsolosluk ya da göçmenlik ofislerinden ingilizce tercümesi. Burada konsolosluk olmadığı için biz göçmenlik ofisinde yaptık. Kesinlikle Türkiye'den gelen tercümeleri kabul etmiyorlar.

 3) Eski çalıştığınız iş yerlerinizden, İngilizce alacağınız görev tanımı ve yapılan işin detaylarının yazılı olduğu referans mektupları.


  Bunları tamamladıktan sonra Cosmetology'e 150 $ para yatırarak evrak inceleme sürecini beklemeniz gerekiyor. Evraklarınız onaylandıktan sonra evinize posta ile sınava gireceğiniz yerlerin listesi gönderiliyor. Burdan sınav yerinizi kendiniz seçerek, orayla irtibat kurarak sınav tarihi alıyorsunuz. Bu sınav tamamen uygulama sınavı ve 2 kere girme hakkı var. Bi sınav merkezinde kalırsanız, 2. sınava başka merkezde girmeniz gerekiyor. Buraya da gireceğiniz uygulama başına 150 $ ödüyorsunuz. Uygulama arttıkça indirim yapılıyor. Ben 5 tane uygulamaya girdim. 

  Bu sınavı geçtikten sonra cosmetology'den tekrar sınav tarihiniz için bir mektup alıyorsunuz. Sınavda sorumlu olacağınız kitap listelerini de mektupta veriyorlar. 2. sınav yazılı sınav, benim sınavım 400 soruluk bir sınav. Yine bu da gireceğiniz belge içeriklerine göre değişiyor. Aynı gün içerisinde 3. basamak olarak tekrar uygulama sınavına giriyorsunuz. Cosmetology sınavına 3 kere girme hakkı var, yine sınav başına 150 $ ücret ödeniyor. Eğer Cosmetology sınavını geçemezseniz belge alamazsınız. Lisans olmadan hiçbir yerde çalışamazsınız. 

  İşlem basamakları bu şekilde. Zaman bulunca da sınav ve uygulama içeriğini de detaylı yazacağım.

  Sevgilerle;
  Meltem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder