18 Şubat 2019 Pazartesi

Yeni Girişim

Merhabalar;

Bu yazımda dil gelişimimden ve yeni girişimimden bahsetmek istiyorum. 




  Kanada’nın en cici eyaletlerinden Nova Scotia’ya göç edeli 17 ay oldu. Geldiğimde hiç İngilizce bilmiyordum. Sosyal medyada her dil postlarını takip ettim, herkesin tavsiyesini denedim, yeri geldi kendim tavsiye verdim. Bütçeden sebep sadece 3 ay dil okuluna gidebildim, kurs bittiğinde hala konuşamıyordum. Estetisyen olarak Kanada’da belgelerimin denkliğini alarak, 5. ayımda ilk iş görüşmeme gittiğimde, elimde CV, kem küm kendimi anlattım. İşimi deneyip beğendiği için de beni işe aldı. Hatta sözleşmemi yaparken herşeyi doğru anladığımdan emin olmak için translate olarak eşimi çağırdı. Siz tahmin edin işte dil durumumu. Kanadalı bir iş arkadaşıma müşteriye soracağım soruları tek tek yazdırdım. Müşteriye kağıttan okuyup soruyordum. Onlar da bana dil konusunda çok ama çok destek oldular. 3 ay sonra artık telefon açıp randevu bile alabilmeye, müşteriye kağıttan okumak yerine ezberden tavsiyeler vermeye bile başladım. Patronum hakkımı yemeye tenezzül ettiğinde tartışıp, hakkımı bile savunabildim... Hala çok iyi bir İngilizcem yok ama gelişmesi için ben elimden gelen herşeyi yapmaya devam ediyorum...

  Böyle böyle bu iş yerimde 10 ayımı devirdikten sonra şimdi kendime ufak, şirin bir oda kiraladım. Buna nasıl cesaret edebildiğime hala çok şaşırıyorum. Artık kendi işim, kendi kurallarım, kendi çalışma saatlerim var. Dil problemiyle başlayan serüvenim ufak bir iş kurmaya kadar geldi. Bu iş bana maliye tarafında da birçok şey öğretecektir. Biz buraya eşimin okulu için geldik, şimdi önümüzde oturumumuzu almak var. Ondan sonraki hedefim de daha büyük bir iş kurmak.
  Hepimizin hayallerinin gerçek olması dileğiyle.

  Sevgilerle 
  Meltem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder