3 Mayıs 2019 Cuma

Bir Kanadalı gözünden Türkiye!

  Kanadalı bir müşterimle Türkiye’den falan bahsetmiştik. Merak etmiş, geçen hafta Türkiye’de tatile gitmiş. Bugün tekrar geldi, sohbet ettik. Nasıl bulduğunu sordum. Birkaç değerlendirmesini sizlerle de paylaşmak istedim.


1) “hava çok güzel, harika bir yaz” dedi. Dedim daha bahar, yazın sen Antalya’da duramazsın 😂

2) “yollar, burdan(Halifax’tan) çok daha iyi.”
Bu konuda katılıyorum, İstanbul’da yollara ne kadar gereksiz kufur ettiğimi burda köstebek yuvası yollarda daha iyi anladım.

3) “İstanbul, Antalya’dan daha ucuz ve daha güzel.”
Antalya’da turistleri kazıkladıklarını düşünüyor. Antalya’da hiçbir restorantı beğenmemiş, yemek olarak söylemiyor bunu, hizmet olarak söylüyor. Bi garson, “tip dahil değil, en az %20 bırakmalısınız” demiş. Buna oldukça bozuk ki kendisi zaten çok bonkör bir müşteridir, %20 den daha fazla bahşiş bırakıyor bana. Ve buna benzer birçok şey yaşamışlar. Hediyelik alışverişlerini İstanbul’dan yapmış, Antalya’ya göre 3 te 1 fiyatına aldığını söylüyor. Yani bizim bilmediğimiz birşey değil ama yine de bunu duyduğuma çok üzüldüm mesela.

4) “İstanbul, Antalya’ya göre çok daha kalabalık ama bence çok daha temiz.”
Bu konuda yorum yapamam, Antalya’ya uzun yıllardır gitmiyorum.

5) İnsanlar, İstanbul’da çok daha kibar ve yardimseverdi Antalya’ya göre. Ama bu kibarlık sadece turiste karşı sanırım çünkü birbirleriyle çok kavga ediyorlar.” dedi

6) Yemeklere zaten bayılmış.

7) Yeni havaalanını çok beğenmiş. Çok modern, pırıl pırıl dedi.

8) İnsanların çılgın gibi araç kullandığını, neden kendileri için bu kadar tehlikeli sürüş yaptıklarını anlayamadığını söyledi. Yaya geçidinde Antalya’da yaşayan bi Alman, “burası çok kalabalık bi yol değil, ışık bekleme, sağına soluna bak, koşarak geç. Ben, Almanya’dan ilk geldiğimde çok zorlanmıştım, şimdi alıştım“ demiş 🙈🙈 Buna güldüm ama biraz da utandım.

Tekrar gitmeyi düşünüyor ama Antalya listesinde yok. insanların kesinlikle Türkiye’de tatile gitmelerini tavsiye edeceğini ama Antalya’ya gitmemelerini söyleyeceğini belirtti.

 Sevgilerle,
 Meltem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder