21 Aralık 2017 Perşembe

Dil Okulu Tavsiyesi



   Dil okuluma dair birçok soru geldiği için kendimce toparlayarak tavsiyelerimi yazmak istedim.

  Daha önceki yazımda dil okuluna başladığımı belirtmiştim. Halifax'ta çok fazla dil okulu var, fiyatları da hemen hemen aynı. Biz hepsini gezdikten sonra ECSL'yi tercih ettik. 

  ECSL evime 700 metre, oğlumun kreşi 400 metre. Bu da dil okulunu tercih nedenlerimden biri oldu. Sabah oğlumu okula bırakıp, ordan kursa devam ediyorum.

   Dil okulunu seçerken ilk sorduğumuz soru; sadece konuşma sınıfına katılmamın mümkün olup olmadığıydı. Maalesef bunu hiçbir okul kabul etmiyor. O yüzden tümünü kapsayan şekilde yazıldım. Her pazartesi yeni öğrenci kabul ediliyor. Öncelikle sınava girerek A2 seviyesinde tarzanca İngilizcemle belirlenen bir sınıfa gittim. Sınıfımdan oldukça memnunum. Sabah 8.30-12.00 arasında gramer dersleri oluyor. 13.00-15.30 arası da speaking dersleri oluyor. Tam gün, yoğun bir ders programı ile güzel bir sınıf ve okul ortamı yakaladım. Geçen hafta kur bitirme sınavında %97 başarı ile bir üst kura geçebildim. Ben 12 haftalık kursa yazıldım, Şuan 6 haftası geride kaldı ve oldukça özgüvenim yerine geldi. Günlük hayatımı idame ettirebilmekle beraber tabiiki de hala hızlı ve akıcı bir İngilizce konuşamıyorum. Bunun için, kendimi üzmeden, tedirgin etmeden, kendime zaman vermekten başka çarem yok. 

   Okulu çok seviyorum. Okul ağırlıklı  olarak Uzakdoğulu ve Ortadoğulu ile dolu, çok nadir olarak Güney Amerika ve Avrupa öğrencileri var. Artı benimle birlikte 4 tane Türk öğrenci var. Hal böyle olunca aksanlar feci bir şekilde karma olmuş durumda. Genelde Türkler birbirlerinin ne kadar kötü bir İngilizceye sahip olduklarını düşünseler de ben kursla ve Halifax'taki hayatla beraber, Türklerin en iyi aksana sahip millet olduğunu düşünüyorum. ECSL; IELTS sınav merkezi olarak hocalar da Türklerin aksanı için çok güzel şeyler söylüyorlar. 

  ECSL; sosyal aktivite ile dolu bir ay sunuyor. Hergün okul çıkışlarında aktiviteleri var. Hokey, sinema, farklı kültür yemekleri, doğa yürüyüşleri vs vs... bunlara katılarak daha fazla konuşma pratiği yapmanız mümkün. Ben bu aktivitelere maalesef oğlumu okuldan almam gerektiği için katılamıyorum. Ben de bunun yerine Olcay'ın çalışmadığı akşamlar tangoya gidiyorum. Hem hobi hem konuşma aynı anda çok keyifli oluyor benim için.

  Dersler nasıl geçiyor? Biraz da bu konuya değinelim. 6 haftadır 1 kere bile "bugün konumuz şu" diyerek başlayamadık derse... Tahtaya "bak bu konunun grameri şöyledir." diye hiç yazılmadı. Kafamda hep Türkiye'deki İngilizce dersleri var. Normalde böyle değil midir? Ama hayır burda o şekilde kalıp kalıp kuralları yazarak, göstererek öğretmiyorlar. Bunun notlarını almak tamamen bizim becerimize kalmış artık. Genelde, kitaptan ilgili sayfa açılarak, hocanın anlattığı, sohbet şekilde ilerleyen bir ders oluyor. Bizim Türkiye'de Türkçe dersi almamız gibi düşünebilirsiniz. İlk 2 hafta benim için bu süreç baya zor geçti. Türkiye'deki İngilizce öğrenme sürecinden çok farklı bir tempoya girmiştim ve hergün başım ağrıyordu. Eve gelip, kafamın içindeki uğul uğul İngilizceyi bastırmak istiyordum. Ama 2 hafta sonra bu öğretme metodunu benimsemiş bir şekilde günlerimi daha iyi geçirmeye başladım. Artık sınıfta, okulda arkadaşlıklar kurulmaya başladı. Keyifli sohbetler edebiliyoruz. Gülüyoruz, eğleniyoruz.

  ECSL; çok disiplinli bir okul. Geç kalma konusunda hocalar çok hassas. Ayrıca IELTS merkezi olmasından dolayı ciddiyeti çok yüksek bir okul. Okul içerisinde kendi dilinizi konuşmak yasak. Bunun için uyarı veriyorlar. Her kendi dilinizi konuşmanız size kırmızı kart olarak geri dönüyor. Eğer 3 kırmızı kartınız varsa, okuldan uzaklaştırma alıyorsunuz. Bunun süresi nedir ne değildir bilmiyorum. 

  Fiyat konusuna gelirsek; haftalık 300 $ + Tax. Bu fiyat genel İngilizce için, IELTS veya akademik İngilizce için fiyat değişiyor mu bunun bilgisine de maalesef sahip değilim. Ayrıca kitap fiyatı da 120 $. Her geçilen kurda kitaplar değişiyor. Her yeni kurda da yeni kitap için bu ücret alınıyor.

  Okulun ortamına gelirsek, bi tane binanın giriş katında yer alıyor. 20 derslik ve 180 öğrenci var. Sizi ilk günden tüm idare ve öğretmenler tanır ve hep adınızla seslenirler. Okulda bir kantin yok. Sadece mikrodalga fırın, buzdolabı, kattle var. Yemeklerinizi evden getirerek öğlen yemeğinizi burda yiyebiliyorsunuz. Burda birçok yerde öğlen yemek sistemi bu şekilde. Sizin anlayacağınız, bizim unuttuğumuz sefertası olayı burda hala devam ediyor. Ben bundan oldukça memnunum. Kendi hazırladığım temiz ve sağlıklı yemeklerimle gayet mutluyum.

  ECSL; web sitesine buradan ulaşabilirsiniz.

  Eğer merak ettiğiniz farklı noktalar da varsa sorularınız geldikçe yazımı güncelleyebilirim.

  Sevgilerle;
  Meltem.


2 yorum:

  1. ben oğlumu göndermek istiyorum İngilizce öğretmenliği okuyor fakat geliştirsin ve gözü açılsın güvenlimi nerede kalabilir ve maliyet ne kadara yükselir yardımcı olabilirseniz sevinirim saygılarımla vedatogan@msn.com

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil