12 Kasım 2017 Pazar

Olcay'ın ilk işi


  Ben dil okuluyla boğuşurken, Olcay da kendine iş ayarlamış.
  Olcay, study permit sahibi olduğu için haftada 20 saat çalışma izni var. Şuan 16 saatini cleaner olarak doldurmuş bulunuyor.

  Cuma ve cumartesi 10.00 pm ve 06.00 am arası bi tane spor salonunda temizlik elemanı olarak çalışacak. Firma saati 11 dolar teklif etti, Olcay pazarlıkla 13 dolara anlaşarak başladı. Cuma günleri okuldan gelince 3-4 saat uyuyarak o geceyi rahat geçiriyor. Sabah geldiğinde de 1-2 ye kadar uyuyarak cumartesi akşamını da geçiriyor. Pazar günü yine 1-2 ye kadar uyuyor ve geri kalan zaman da aile saadetimizi yaşıyoruz.

  23.11.2017

  Olcay 2. işine başladı. Domino's pizzada pizza dağıtıyor. Haftaiçi okuldan sonra 9.00-10.00 pm'e kadar çalışıyor. Bu işi de nakit yaptığı için hem geliri güzel hem de 20 saatini aşsa da sorun olmuyor, çünkü vergi sistemine takılmıyor. İşi ayarlamasına ve araba almamıza yardımcı olan Çağrı'ya çok teşekkür ederim, her ne kadar ben henüz tanışmamış olsam da bize çok desteği oldu. Ikea evimizin eşyalarını geç teslim edince Olcay'ın bizi Montreal'den almaya gelmesiyle çakıştı ve o zaman da Çağrı bomboş evde eşyalarımızın gelmesini beklemişti... Küçük detaylar ama bizim için unutulmaması gereken vefalar bunlar.

  Pizza dağıtım işinin geliri iyi ancak Olcay, cleaner işini bırakmak istemiyor, çünkü resmî kayıtlı, vergiye tabii iş olması Kanada Tecrübesi olarak cv'sine eklenecek. Ve Kanada'da referans çok önemli olduğu için, okul sonrası kendi dalında iş ararken burda referans olarak verebileceği kişiler biriktiriyor.

  Geçen gün bir arkadaşım, "canı çıkıyordur, 'hiç ben ne yapıyorum' diyerek mutsuzlaşıyor mu?" diye sordu. Cevap... Evet çok yoruluyor, sabah 6 da kalkıp okula gidiyor, ordan işe gidiyor, ordan eve gelip ders çalışıyor, ama bir kere bile "ben niye bu yola girdim" demedi. Aksine çok mutlu, huzurlu... Şuan; hedefi okulun Onur listesine girebilmek... Okul sonrası kendi dalında işler bulabileceğine inancı tam... Aynı şekilde ben de Olcay'a çok inanıyorum ve güveniyorum...

  Sevgilerle;
  Meltem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder