5 Kasım 2017 Pazar

Ekmek yaptım


  Artık kendimi iyice aştım ve ekmek yapmaya başladım...

  İstanbul'da bikaç kere ekmek yapmayı deneyip becerememiştim. Kendimi çok da zorlamadım bu konuda. Ne de olsa ha diyince ekmek bulmak çok kolay... Hem de istediğimiz lezzette çeşit çeşit ekmekler bulabiliyorduk. O yüzden başarısız ekmek yapma girişimlerim hiçbir zaman hırsa dönüşmedi... Ama annanemin o ekşi mayalı ekmeğinin tadı damağımda ve arzusu içimde hep kaldı.

  Burda en pahalı ve lezzetsiz şeylerden bi tanesi de ekmekler... E nasılsa zaman var, bi daha deneyeyim diyerek önce ekşi maya yapmaya karar verdim. İnternette tariflerden hemen bi maya kurdum. Ama o da ne? Olmuyor arkadaş bu da... Sonra daha detaylı araştırınca öğrendimki, maya beyaz unla yapılmazmış... Hemen markete gittim ve 2,5 kiloluk tam buğday unu aldım... Dene dene yine olmuyor... Bu maya ne kadar hassas, ne kadar özel bişeymiş yahu. Yine derinlemesine internet araştırmalarım sonucu 4 tane ayrı tarif buldum. Bu sefer 4 ünü de aynı anda hazırladım. Hepsini bikaç kere denemek zorunda kaldım ve sadece 1 tanesinde başarılı olabildim. 200 gr mayayı yapabilmek için de 2,5 kilo unun dibini gördüm bu deneme yanılma sürecinde. Buraya tıklayarak benim başarabildiğim tarife ulaşabilirsiniz. Bu maya tam da annanemin mayasının kıvamında çok güzel, çok lezzetli oldu. Yaptığım ekmeğin kokusunu aldıkça; annanemin ekmeklerinin, evimin, çocukluğumun, anılarımın kokusu geliyor burnuma...

  Gelelim yaptığım ekmeklere... Bikaç deneme sonrası güzel kıvamlı bir hamur hazırlayarak puf puf ekmekler yapabildim... Ekmek tarifine de burdan ulaşabilir, alt linklerde birçok alternatif tarif bulabilirsiniz.

  Kendime inanamıyorum, şimdilik annanemin ekmeği kadar harika bir ekmek yapamasam da baya yaklaştım... Ben bu işi sevdim... Bakalım bıkar mıyım, devam mı ederim zaman gösterir. Ama şimdilik çok keyif alıyorum. Yaptığım ekmeklerden biri normal un ile, burda aynısı 5 dolar. Biri de cevizli ekmek o da 8 dolar... Peynir, yoğurt, ekmek derken ev ekonomisine inanılmaz katkılarım oluyor 😂

  Yalnız şimdilik vakit bol keyifle yapıyorum bunları ve Olcay da Ege de bayılarak yiyorlar. Birgün bıkarsam falan bu ikisi beni rahat bırakmazlar... Bu ekmekle çıta yükseldi galiba...

  Son not olarak, cevizli ekmek rakı peynir ikilisinin yanına çok güzel yakıştı... Burda rakı yok, ouzo var, onunla idare ediyoruz... Yunan dostlara selam olsun, bunu sevdik, alkol oranı da muhabbeti de gayet iyi...

  Sevgilerle;
  Meltem






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder