12 Ekim 2017 Perşembe

Ege Deniz'in Kanada'da ilk okul günü


 Merhabalar;

Bu yazımda Halifax'ta 4 yaş bir çocuk için okul seçeneklerini sizlerle paylaşmak istiyorum.



 Kanada'ya gelişimizin en büyük nedeni, Ege Deniz için okul araştırmalarımız sonucu, evimize yakın Allegro Child Centre'ye karar verdik.

 Kanada genelinde 4 yaş itibariyle devlet okulları ücretsiz, bizim gibi study ve work permit ile gelenlere de süresiz oturumu olanlara da vatandaş olanlara da ücretsiz devlet okulları 4 yaşında başlıyor. Ege'nin yaşı tutmasına rağmen ücretsiz devlet okuluna veremedik, çünkü Kanada'da da tıpkı Türkiye'de olduğu gibi çocuklar adrese dayalı olarak okullara gidiyor. Ve maalesef bizim adresimizde 4 yaş grubu için bir sınıf yok. Hatta civarda birçok okulda yok. School board 4-5 aile okula talepte bulunursak sınıf açtırabileceğimizi belirtti, ancak kimseyi tanımadığımızı düşünürsek bu ihtimali eledik. Bundan sebep özel bir kreşe başlattık Ege'yi.

 Bilindiği gibi Kanada, İngilizce ve Fransızca olmak üzere 2 resmî dili olan bir ülke. Nova Scotia Eyaleti'nde her ikisi de resmî dil olmasına rağmen toplumun %90 ı İngilizceyi ilk dil olarak konuşuyor. Okullarda da öncelik İngilizce'de olmasına rağmen her 2 dil de öğretiliyor. Ege'nin başladığı okulda da her iki dil ile eğitim olacak.

 Kreş fiyatlarını merak edenler için belirteyim, Halifax'ta 5 tam gün okula giden 4-5 yaş grubu için 800-900 $ ücret ödemeniz gerekmektedir. Fiyatlar eyaletlere göre değişken, yıllık zamlar da çok cüzi. Ege'nin okuluna geçen seneden bu seneye haftalık 2 $ zam gelmiş.

 Bi de burda Harika bir sistem var; tüm kreşlerin denetim raporlarına internet üzerinden ulaşmak mümkün. Mesela Allegro, 2017'nin başından bu yana, 10 ayda 4 haberli, 3 habersiz denetimden çok başarılı bir şekilde çıkmış. Sadece habersiz bir denetimde uyarı almışlar. Nedeni ise; haftalık programın sınıf kapısına asılmamış olması. Onun haricinde, velilerden hiç şikayet almamış bir okul. Umarım; Ege için herşey kağıt üstündeki kadar güzel olur.





  Ege Deniz, bugün ilk kez Kanada'da okula gidiyor. Çok heyecanlı ve mutlu. Ben de onun kadar heyecanlıyım. Neler yapacak, nasıl tepki verecek çok merak ediyorum.




  Ege'nin sınıfta ilk anı bu; Rebecca çocukların deyimiyle Becca. Güzel, sıcak bir giriş yaptılar. Öğretmeni, Ege'nin çok sakin olduğunu belirterek evime gitmemi istedi, öğlen yemeğinde gelmemi istedi.. Gittiğimde Ege, beni görür görmez "anneee, beni alcak mısın? Alma beni, çok kalalım, hergün  kalalım. Ben yeni okulumu çok sevdim." Dedi. Ayaküstü arkadaşlarıyla nasıl olduğunu sordum. "Onlar biraz değişik ama sevdim" dedi 😂😂 yine 17.30 a kadar kalması için evin yolunu tuttum. Akşam babasıyla almaya gittiğimizde eve zor getirdik...

 Öğretmenleri çok iyi konuşuyorlar uyum konusunda. Dil gelişimi için 2 aya halleder diyorlar. Sınıf arkadaşlarına da "Ege, yeni arkadaşınız, dilimizi bilmiyor ama öğrenecek, şimdilik belki sizi anlamaz ama oyun oynayabilirsiniz." Demişler.

  Şimdilik bi problem yok, Ege çok mutlu, çok keyifli. Gelecek süreci ben de çok merak ediyorum.

  Sevgilerle;
  Meltem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder