30 Ekim 2017 Pazartesi

Nova Scotia Health Card


   Olcay'ın okulu 650 Cad karşılığında sağlık sigortası yapmıştı. Aile olarak yaptırmak isterse eş ve 1 çocuk için 950 Cad bir ücreti var.  Benim çalışma iznim olduğu için eyaletten sağlık kartı alma hakkım var. Talep etmek için aradığımızda, benden dolayı olcay'ın da alabileceğini öğrendik. (Çocuklarınız da alabiliyor tabii)

  Başvuru için gitmenize gerek yok, telefonda talep ediyorsunuz ve adresinize başvuru formları gönderiliyor. Formu doldurarak Kanada'da oturumu olan ya da vatandaş olan birisinden imza almanız gerekiyor. Biz imzayı, apartman yönetiminden aldık. 2-3 hafta içerisinde healty cardlarınız basılarak adresinize geliyor. Sonrasında bu kart ile olcay okulda yapılan sigortayı iptal ederek, kayıtta ödediği 650 Cad iade alabiliyor.

 Eğer, tek öğrenci olarak geldiyseniz de buradaki yazıdan nasıl NS healty card alabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

 Sevgilerle
 Meltem


5 yorum:

  1. Merhaba Meltem Hanım,
    Merak ettiğim bir konu var. Sağlık sigortanızdan yalnızca 1 çocuk mu yararlanabilir yoksa birden fazla çocuğunuz olsa hepsi yararlanabilir mi? Sanırım eşiniz kendine özel sağlık sigortası yaptırması gerekiyor? İyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Korhan Bey;
      Okuldan yaptıracağınız sigortada burda yazdığım 950 Cad öğrenci+eş+ 1 çocuk için geçerli.
      Bahsettiğim health card ise eyaletin, ücretsiz ve tüm aile yararlanabiliyor, evde bir kişinin work permiti olması durumunda

      Sil
  2. Merhaba Meltem Hanim. Sizin calisma izniniz nasil, esiniz ogrenci oldugu icin mi yoksa baska bir statude mi geldiniz? Ben koleje ogrenci olarak geldim, esimin de bu yuzden calisma izni onaylandi. Bu durumda sizin gibi iade alabiliyor muyuz acaba? Henuz is bulmadan mumkun mu? Hem ben okul ucreti ile sigorta odedim hem de esim kizima ozel sigorta yaptirmistik Toronto’ya gelince.
    Selamlar
    Mehtap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehtap Hanım;
      Evet sizinle aynı statüde geldik. Eşimin öğrenci olmasından dolayı work permit aldım. NS'da benim üstümden tüm aile health card alabiliyor. İşe başlama şartı koşmuyor. Yanlış bilgi vermek istemem, kendim araştırmadım ama Ontario'da work permiti olan kişi, en az 6 ay çalışmadan sonra başvurulabiliyor diye duymuştum bir arkadaşımdan. Ve sadece çocukları kapsıyor, eşi değil gibi duydum. Ama dediğim gibi sizi yanıltmayayım, ben yazılı olarak başka eyaletleri araştırmadım.
      Sevgilerle

      Sil
  3. Tesekkurler cevabiniz icin. Ekmek yaptiginizi okudum, harika. Benim icin vazgecilmez bir tutkudur. İstanbulda 8-10 yillim eksi mayami birakip geldim. Bakalim burada tekrar ne zaman baslarim.
    Sevgiler
    Mehtap

    YanıtlaSil