4 Ekim 2017 Çarşamba

Halifax Merkez Kütüphane'deyiz!


 Merhaba;

 Oğlum Ege Deniz Aralık'ta 4 yaşında olacak, İstanbul'da kreşinde İngilizce kelime dağarcığı çok gelişmişti ve vizelerimiz çıktığında İngilizce öğretmeni birebir dersler yaparak temel şeyleri öğretmişti. Ama tabii resmî dil konuşulan bi yere gelince Ege biraz şaşkına döndü... Ege'yi okula başlatacağız mutlaka ama okulları araştırana kadar evde boş boş oturmak olmaz, hem kendimi hem Ege'yi ne kadar çok toplum içine atarsam o kadar iyi...




 Eee internette araştırdım, bugün de merkez kütüphanede çocuklar için müzik dinletisi varmış. Eve de yürüme mesafesinde olunca hemen atladık gittik.



 Çocuk bölümü 2. katta denilince ufak bir oda bekledim de aman aman o da ne koca bir kat çocuk katı... İçerisinde Lego oyun masaları, ahşap oyuncak alanları, kukla gösteri alanı, kitap dinleti alanı, müzik alanı hepsi ayrı ayrı... Kitaplar mı? Onlara da ayrıca hayran kaldım. Her yaş için çok geniş bir kitap yelpazesi var. E resmî dil İngilizce ve Fransızca olunca her iki dil için çok zengin bir kütüphane.
Kesinlikle hayran kaldım... Ege oyun oynarken bol bol kitapları inceledim.




 Okullardan öğretmenler eşliğinde çocuklar geliyor, her grup yarım saat-40 dakika kadar kalıyor, herşey serbest, isteyen kitap okuyor, isteyen oyun oynuyor, isteyen sohbet ediyor, sonra herkes seçtiği bir kitabı alarak gidiyor. Saatlerce burdaydık, 2-15 yaş arası farklı gruplar geldi. Sistemi çok beğendim. Küçük yaşta kitap okuma alışkanlığı kazandırıyorlar, ödünç kitap alarak zamanında teslim ettiriyorlar, 2 yaşındaki çocuklara bir anda o kadar Harika şeyler öğrettiklerini fark ettim ki... İster istemez Türkiye'yle kıyasladım ve ülkemiz için bir kere daha üzüldüm.




 Ege burda neler yaptı peki? Çocuklarla çekinerek de olsa oynamaya başladı, dil oyun için hiç sorun olmuyor, onlar İngilizce, Ege Türkçe konuşsa da oyunun dili yok... Ancak yetişkinler Ege'yle konuştuğunda hemen o ortamdan kaçıyor... Müzik dinletisinde de biraz gerilince, etkinlikten çıktık, legolara gittik yine, biraz daha oynadıktan sonra, Ege kendisine 2 kitap seçti. Kütüphaneye üyeliğimizi yaptık ve bugünü de böyle bitirdik.





 Sevgilerle,
 Meltem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder