13 Ekim 2017 Cuma

Peynir Yaptım 🧀


  Burda inanılmaz çoook peynir çeşidi var. Raf raf, tatlısı tuzlusu, otlusu meyvelisi, çeşit çeşit... Hepsini denemeyi gerçekten çok isterim; ama burda en pahalı şeylerden birisi peynir...
  Ayrıca bir de damak zevki var, Türk damak zevkine en yakın olanı "feta". Youtube artık her derde deva tabii. Ordan oraya ordan oraya derken, aklımda hiç yokken peynir yapım videolarının içinde buldum kendimi. Yaparım gibi hissetsem de beceremezsem korkusu da sardı. Neyse deneyeyim ne kaybederim diyerek bugün ilk denememi yaptım.

 Annenemin yaptığı salamura köy peynirinin aynısı oldu. Peynir yemeyen oğlum bile yedi, sırf onun için bile bu işin devamı gelir artık bizim evde. 


MALZEMELER

1) 4 litre süt (ben marketten en büyük 4 lt buldum, %3 yağlı süt)

2) 1 çay bardağı yoğurt

3) 1 kahve fincanı sirke (ben white wine kullandım)

4) 2-3 damla limon


HAZIRLANIŞI

Sütü kaynatıyoruz. Ben fokur fokur kaynatmadım. Kabarmaya başlayınca yoğurdu ekleyerek 3-4 kez karıştırıp, sırasıyla sirke ve limonu ekledim. Kesilene kadar karıştırarak pişirdim. Tamamen kesilince bir tülbente süzdüm. (Suyunu dökmeyin)
Tülbentin içinde çevirip iyice sıktım, altına kevgir üstüne ağırlık koyarak soğuyana kadar beklettim. Sonra yuvarlak teker gibi olan peyniri 4 e böldüm.(700 gr kadar peynir oldu)
Ayırdığım kesilen sütün suyuna tuz ekleyerek karıştırarak, peynirin üstünü geçecek kadar koydum. Ağzını kapatarak buzdolabına kaldırdım.
Ertesi gün yemek için hazır oluyor. Bekleyen her gün tuzlanıyor. 

Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.

Sevgilerle;
Meltem 

5 yorum:

  1. Harika! Peynir yapmak için kimyasal bir şeyler damlatıyorlar diye biliyordum ama sizin yaptığınız şekilde oluyorsa ben de yapacağım. Cesaret aldım. Teşekkürler. Doğa Günenç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, peynir mayası kullanılıyor. Benim bildiğim bu mayalar olmadan peynirinizi çeşitlendiremiyorsunuz. Ama bu benim YouTube'ta bulduğum tarif salamura köy peyniri oluyor. Gayet lezzetli, denemeye değer bence.

      Sil
  2. bu yastan sonra peynir yapmayida ogrenmis olduk :)

    YanıtlaSil
  3. Yazılarınız çok güzel.. Daha çok bekliyoruz. Halifax merak ediyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Zamanım oldukça, kendimce anı olabilecek şeyleri yazmaya çalışacağım.

      Sil